Praga in pivo sta dva od največjih čeških ponosov. In Čehi vedno volje vedo, kako s pivom zaslužiti, pa čeprav je pri njih vrček piva zavidljivo poceni.
Statistika namiguje, da je ravno Češka dežela, kjer se spije največ piva na prebivalca – 156,9 litra na glavo na leto. A češko pivo ni le odlično in včasih zelo močno, ampak tudi poceni (veliko pivo v Pragi dobite že za en evro), pivovarne pa imajo dolgo zgodovino. Zato se veliko turistov za obisk pivu privržene srednjeevropske dežele odloči ravno zaradi svetovno znanega in seveda poceni piva. Čehi poročajo, da si je njihove pivovarne lani ogledalo približno 380.000 tujih turistov, kar je 8,5 odstotka več kot lani. Pivski (in pivovarniški) je torej najhitreje rastoča veja češkega turizma. Da je pivski turizem res na dobri poti, dokazuje podatek, da naj bi lani sicer v Pragi našteli manj turistov kot leto prej. A verjetno so doma ostali skoraj samo tisti, ki jim za češko pivo ni mar, po praških ulicah pa še naprej vsak večer vneto veseljačijo tujci, očarani nad cenami piva in golaža.
Pivo tudi za domov!
Velike pivovarne in majhne družinske "varilnice" turistom ponujajo vodene oglede pivovarn in zraven ponujajo še "spremljevalne dejavnosti, povezane s pivom". Predvsem degustacijo! V mestecu Plzeň na zahodu Češke si je Pilsner Urquell, največjo češko pivovarno (čeprav je v lasti tujcev), lani ogledalo 180.000 ljudi z vsega sveta. Avstrijci, Nemci in drugi, ki redno hodijo "na pivo" z avtom ali avtobusom, pa velike količine poceni češkega piva v simpatičnih kartonskih škatlah na koncu odtovorijo domov. Da spomin na pivo, golaž in cmoke ne bi prehitro zbledel.